Katalogy vytváříme již pěknou řádku let. A každý z nich je úplně jiný. Obsahem, designem, zpracováním. Vytváříme katalogy, které mají mluvit za nás a vyjádřit, kdo jsme.
Jak se zrodil nápad
Vloni na jaře jsme věděli, že chceme vytvořit nový katalog. Měli jsme představu o tom, co by v něm mělo být. O čem jsme však už tak jasnou představu neměli, byl jeho koncept.
Sestavili jsme POS tým. Tým lidí z různých oddělení napříč firmou – od nákupu, přes obchod, marketing až po grafické oddělení. Nesměl chybět nikdo, kdo má k POS materiálům, grafice, a především potřebám trhu, co říct.
A právě na první schůzce týmu zazněla věta, která to všechno odstartovala:
„Naše katalogy si zákazníci pamatují. Vystupují z řady, zkrátka se jim líbí. Proč? Protože vypadají jinak.“ – Miloslav Kopeček, vedoucí obchodního týmu
To jsou samozřejmě slova, která potěší. Na jaře loňského roku však tato slova znamenala mnohem víc. Padla totiž na úrodnou půdu a stala se hlavní motivací. Takovým hnacím motorem celého POS týmu.
Po několika schůzkách se zrodil nápad. Proč nepopustit uzdu fantazii ještě o trošku víc? Proč neudělat katalog, který nejenže bude vystupovat z řady, ale bude navíc lidi bavit? S konkrétním nápadem přišel kolega Martin Cibulec: „Co třeba umístit reálné položky do naprosto nereálného prostředí?“
V tu chvíli ještě sám netušil, co tím způsobí. Kubovi, našemu grafikovi, zazářily oči a hlavou proběhlo asi tak tisíc nápadů. Ztřeštěných, a ještě ztřeštěnějších. Zrealizovalo se jich hned několik. A bylo opravdu těžké vybrat jen 11 nejlepších, které uvádějí každou z kategorií.
Jedeme dál
POS tým pracoval na plné obrátky. I v době, kdy si ostatní užívali letní dovolenou. Vybírali jsme položky. Vymýšleli, navrhovali, vzorovali a fotili ty nové. A občas se u toho pořádně zapotili. Například když jsme ve 30 stupňovém horku kompletovali nově vyvzorovaný stojan na lyže.
Pro přehlednost jsme zvolili nové členění kategorií a postupně je začali plnit položkami. A dříve než spadlo první listí, začal katalog dostávat konkrétní podobu. A také narůstat do monstrózních rozměrů.
Byla to dlouhá cesta, na jejímž konci září nový POS katalog. A to doslova
To nejhorší na závěr. Ano, řeč je o korekturách. Nenáviděná činnost, která přichází těsně před cílem každého projektu. A zatímco jsme byli zavaleni hromadou papírů a kontrolovali snad každé písmenko, Kuba dolaďoval detaily obálky. Obálky, která podtrhuje celý koncept. Jakoby zastřená tajemstvím pouze nastiňuje, co se skrývá na následujících stranách. A navíc ve tmě svítí.
12 katalogů za 14 let
Těžko říci, jestli by si v roce 2004 tehdejší tvůrce prvního POS katalogu dokázal představit, že v budoucnu budeme mít 150 stránkový katalog s 530 položkami. A že jednou z nich bude například menu stojánek pro dobíjení mobilních telefonů. Sledujeme aktuální trendy, navrhujeme a vyvíjíme nové položky. Stejný důraz klademe i na grafické zpracování a možnosti tisku. Tištěná verze katalogu je pro nás i dnes, v době moderních technologií, stále stejně důležitá jako před 14 lety. Jsou totiž efekty, se kterými si prozatím elektronické verze neporadí. Například svítící nápis na obálce katalogu.
Chtěli byste si prohlédnout POS katalog? Domluvte si schůzku nebo zažádejte o tištěnou verzi.